Kodowanie i naprawa kluczy i stacyjek Mercedes

Blog

Facebook

płytka klucza mercedes w203

 

Naprawiamy pilota do zamka centralnego – samodzielnie czy w serwisie?

 

Tak to już jest, że wszelkiego rodzaju elektronika lubi płatać figle, zawieszać się i psuć w najmniej odpowiednim momencie. Podobnie jest z pilotami samochodowymi do otwierania zamka centralnego. To wbrew pozorom dość skomplikowane urządzenie, które wraz z całą instalacją znajdującą się wewnątrz auta, daje wiele możliwości wystąpienia awarii…W samym pilocie mamy pamięć, mikroprocesor oraz nadajnik kwarcowy na fale radiowe lub diodę nadawczą na podczerwień. Dodatkowo mieści się tam niewielka bateria, styki łączące ją z resztą oraz przyciski sterujące. To już sporo elementów mogący powodować wadliwe działanie pilota. Czasem są to sytuacje, które można wyeliminować samodzielnie. Kiedy pilot działa słabo i nie za każdym naciśnięciem, przestał całkiem działać lub wyraźnie zmniejszył się jego zasięg, to na początek warto wymienić baterię. Jeśli to nie pomaga, można spróbować ponownie dostroić pilota, zgodnie z instrukcją.

Inną, częstą przyczyną awarii są zimne luty i przerwy, takie uszkodzenia można samemu namierzyć przeglądając cały układ scalony przez lupę. Można też samodzielnie naprawić lub oddać pilota do serwisu. Powodem słabego styku, a tym samym wadliwego działania pilota mogą być zużyte styki przycisków. To bardzo częsta przyczyna awarii. Przyciski w pilotach mają pod spodem membrany lub gumki przewodzące za pomocą powierzchni grafitowej, ewentualnie mikro-przełączniki. Najszybciej zużywają się gumki, ale czasem można polepszyć ich działanie przemywając powierzchnię spirytusem. Jeśli nie pomaga, należy wyciąć wierzchnią warstwę i wkleić nowy krążek grafitu. Takie zestawy naprawcze są niedrogie i można je nabyć w punktach serwisowych lub zwyczajnie w sklepach z częściami RTV.

Jeśli w pilocie przewodzi mikro-przełącznik, należy go wyłącznie wymienić, ponieważ przemywanie nie sprawdza się na dłuższą metę. Oczywiście te wszystkie czynności możemy wykonać sami lub pozostawić fachowcom. Koszt powyższych napraw wynosi od 20 do 60 zł.

Bywają jednak awarie, które może usunąć jedynie zaprogramowując nowego pilota . Powstają one w wyniku zalania pilota płynem, wyładowań atmosferycznych lub bardzo silnych uszkodzeń mechanicznych. Wtedy zwykle uszkodzeniu ulega zawartość pamięci i konieczna jest wymiana oprogramowania, do czego dostęp mają jedynie punkty serwisowe. Podobnie ma się sprawa z uszkodzeniem procesora. Nie da się go wymienić, więc konieczny będzie zakup nowego pilota i zaprogramowanie go w punkcie dorabianie kluczy  posiadającym specjalne oprogramowanie  lub w ASO.

 

 

 JAK POSTĘPOWAĆ W PRZYPADKU USZKODZENIA KLUCZA ( PILOTA)  DO SAMOCHODU MARKI MERCEDES ?

Usterki w pilotach samochodowych często się zdarzają a szczególnie w elektronicznych kluczach Mercedes-benz

wyprodukowanych w latach 1998 - 2009 .

Bardzo częstą przyczyną może być uszkodzenie w wyniku częstego upadku klucza na twarde podłoże.

trzeba rozebrać pilota , wyjąc płytkę i obejrzeć ją dokładnie czy nie odpadł z niej jakiś element układu elektroniki.

W mercedes sprinter 2006 - 2016 częstą usterka klucza (rybka ) jest odpadniecie Mikroswitch SMD (przycisku) który spada poniżej swojego miejsca

przez co robi zwarcie w pilocie centralnego zamka i uniemożliwia jego działanie mimo wymiany baterii.

 

 

 

programowanie kluczyka mercedes W221

 

 

 

 

 

 

 

 

programowanie kluczyka mercedes W203

 

zamkisklep.pl
kluczemercedes.pl
dorabianiekluczy.waw.pl
dobryslusarz.pl
otwieraniesamochodow.com.pl
kluczepiloty.pl
serwisdrzwiowy.pl
Mińsk Mazowiecki, ul. Warszawska 106A, wejście od ul. Kazikowskiego
© SVS - 2015-2019 | Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. | Polityka prywatności » | Produkcja: megastudio